واحد رسیدگی به شکایات بیمارستان در ساختمان اداری بیمارستان واقع شده است.
مسئول واحد: سرکار خانم مناجاتی
شماره تماس: 03157241020 داخلی 230
اهداف:
۱. توسعه اجرای استانداردها در نحوه ارائه خدمت به ارباب رجوع
۲. ارتقاء سطح مشتری مداری در سازمان
۳. افزایش میزان رضایت مندی بیماران و کارکنان از سازمان
۴. ایجاد تعهد در پاسخگویی واحدها به شکایات ارباب رجوع و کارکنان .
۵. شناسایی نقاط ضعف و نواقص واحدها از طریق بررسی و ارزیابی شکایات
۶. بازنگری مقررات و ضوابط اجرایی واحدها با مطالعه و تحقیق در خصوص شکایات واصله
۷. کاهش میزان شکایات ارباب رجوع از واحدها.
۸. فعالیت در راستای اهداف استراتژیک
شرح وظایف کارشناس رسیدگی به شکایات:
۱- دریافت شکایات کتبی و شفاهی مراجعین از واحدها و کارکنان
۲- جمع آوری روزانه ی شکایات از صندوق رسیدگی به شکایات ودفتر پرستاری
۳- بررسي شکايات واصله، تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و ارائه راه حلهاي قانوني موجود به ارباب رجوع
۴- تحقيق، بررسي و تکميل اطلاعات مورد نياز در اولين فرصت با حضور شاکي و متشاکي
۵- مراجعه به واحدهای درماني در رابطه با شکايات ارباب رجوع و تهيه گزارش
۶- پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات
۷- ارائه گزارش پيرامون موضوع شکوائيه به افراد ذيربط
۸- ارجاع شکاياتي که مربوط به مراجع ذيصلاح ديگر مي باشد
۹- ارائه راهکار و نقطه نظرات مشورتي به واحدهاي ذيربط
۱۰- جمع بندی شکایات در مقاطع یک ماهه و ارایه ی گزارش عملکرد به واحدآمار
۱۱- پاسخ به استعلام واحدهای دیگر دانشگاه در رابطه با شکایات
۱۲- شرکت در جلسات مربوط به واحد رسیدگی به شکایات
۱۳ تهیه و تدوین شاخص های تعیین شده
۱۴- تهیه لیست کارکنانی که خدمتشان برجسته تشخیص داده می شود وارائه به دفتر مدیریت.
۱۴- ارای ی پسخوراند آماری شکایات به دفتر مدیریت
نحوه ی دریافت شکایات: مراجعه ی حضوری به واحد رسیدگی به شکایات , تلفنی, صندوق رسیدگی به شکایات, نامه های ارجاعی